сряда, 27 март 2013 г.

Разядка с авокадо

Родителите ми са традиционалисти. Обичат българската кухня и по принцип не експериментират с екзотични непознати вкусове. Един ден стана дума за авокадото - как се яде, плод ли е, зеленчук ли е? :-) Това бе повод да реша да ги почерпя с тази разядка с авокадо.
Рецептата знам от приятелка, с която я приготвихме веднъж вкъщи. Възпроизвеждам я по памет, като орехите и копъра си ги добавих аз (струва ми се, че си подхождат:-).

Необходими продукти:
  • 1 бр. авокадо
  • 2 бр. скилидки чесън
  • 3-4 с.л. заквасена сметана
  • 1 с.л. зехтин
  • 1/2 лимон
  • 2-3 ореха
  • 1 стрък копър
  • сол на вкус

Начин на приготвяне:

Авокадото се разрязва по дължина на две половини, маха се костилката, обелва се и се нарязва на парченца. Добавя се сметаната, зехтина, сока от половин лимон, натрошените орехови ядки, чесъна (аз предварително го смачквам с преса за чесън). Всичко се пасира добре. Получава се светло зелен сос или дип, както напоследък е модерно да се казва в рецептите (dip - в превод от английски означава топвам; думата се използва и за рядък сос). Аз предпочитам да го нарека разядка.
Накрая се посолява на вкус, разбърква се и се гарнира с нарязан пресен копър.

Готовата разядка е подходяща за мазане на филийка пълнозърнест или обикновен хляб.





Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...