сряда, 23 януари 2013 г.

Овесена закуска

Днес ще ви предложа нещо лесно и ежедневно - овесена закуска.

Като бях бременна с Лазар доста често си я приготвях сутрин. Отнема около 10 минути.
По принцип не съм голям любител на овесените ядки, макар да знам, че са полезни. Приготвени по начина, който след малко ще ви разкажа, обаче, ми допадат.
Тази закуска я научих преди време от моя бивша съквартирантка, която редовно закусваше овесени ядки сутрин и аз се чудех как не й омръзват. Като пробвах веднъж се убедих, че не е зле, дори може да бъде и вкусно :-) Реших да обогатя закуската с ядки, семена и мед.

Необходими продукти:     (за 1 порция)

  • 200 мл вода
  • 4-5 с.л. овесени ядки
  • 1 ч.л. масло
  • 1 с.л. мед
  • 2-3 ореха
  • 1 ябълка
  • различни семена по желание

Начин на приготвяне:

Сипвате водата на дъното на малка тенджерка да заври. Добавяте овесените ядки. Първоначално водата едва ги покрива. Разбърквате докато се поизпари и добавяте маслото. Махате от котлона и изсипвате в купичка. Слагате начупени ореховите ядки  и семена по желание (аз сложих ленено и чиа по 1/2 ч.л.). Подслаждате с меда, ако нямате, може и захар. Накрая настъргвате ябълката отгоре. Разбърквате и закуската ви е готова. 




Ако сте любител на смесените вкусове, може да добавите малко натрошено сирене (по подобие на макароните със захар и сирене). Аз съм пробвала и на мен ми харесва :-).

Очаквайте другата сряда продължение с овесени ядки - този път десерт :-)

2 коментара:

  1. Ей, Цвети!
    Днес много лесно се измъкна!
    Аз предпочитам овесените ядки без да се варят, само накиснати за 10 минути в студена вода (мното е удобно на работа!) и също добавям мед, плодове, орехи, семки и т.н.
    Ще пробвам, все пак, твоята овесена закуска - хареса ми масълцето ;-)

    ОтговорИзтриване
  2. Е, радвам се, че си намерила нещо и за теб - масълцето:-)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...