сряда, 20 февруари 2013 г.

Сполучлив кекс с ябълки


Нарекох този кекс сполучлив, защото последните две години, когато го правя все се получава добре.
Преди да намеря тази рецепта имах един не много сполучлив опит, историята около който е забавна и може да се каже поучителна, затова ще ви я разкажа на кратко.
Не помня дали бях сгодена или беше малко преди това, когато съпругът ми реши да ме запознае с баба си и дядо си на село. Исках да занеса нещо, по възможност домашно направено. По онова време бях съсредоточена повече върху работата си, а не в домакинстването и готвех рядко. Въпреки това, реших да направя един кекс. Забърках съставките и като взех да търся формата за кекс, се оказа, че нямам такава...Хукнах към магазина, а беше около седем вечерта. Нямаха форми за кекс - ами сега? Беше вечер, а на другата сутрин рано щяхме да хващаме влака. Сетих се, че недалече от квартирата ми има мол и вероятно там ще намеря форма, а и работят до по-късно. Спомням си, че отидох пеша - тичешком, а разстоянието не беше съвсем малко - около три спирки. Важното, че намерих каквото ми трябваше и се завърнах у дома да изпека кекса. Не се надигна много, май го и попрепекох леко и си казах: „Ех, защо става така - когато искаш да се представиш добре, най-зле се получава?“ Скоро след този злополучен опит, не се обезкуражих, а се амбицирах, нали вече имах и кексова форма:-), и намерих въпросната рецепта, която ще ви разкажа днес.
Модифицирах леко оригиналната рецепта, която взех от тук.

Необходими продукти:
  • 3 яйца
  • 1 ч.ч. захар
  • 1 ч.ч. кисело мляко
  • 80 г масло
  • 2 ч.ч. брашно
  • 1 ч.л. сода за хляб
  • 1 ванилия
  • 2 с.л. какао
  • 1 ч.ч. нарязани ябълки
  • 1 ч.л. канела
  • 5-6 ореха
  • 2-3 парченца локум (по желание)
Използвала съм мерителна чаша с вместимост 250 мл.

Начин на приготвяне:

Разбивам яйцата със захарта на пяна. Добавям към тях киселото мляко, в което съм разтворила содата за хляб. Изсипвам разтопеното масло и накрая постепенно добавям пресятото брашно с ванилията, като не спирам да бъркам. Брашното съм го намалила - един пръст под ръба на чашата. Забелязала съм, че когато тестото стане с необходимата гъстота, при бъркане образува мехури. Това ми служи за ориентир, че брашното е достатъчно, а тестото е готово.
Намаслявам формата за кекс и я поръсвам с брашно, за да не залепва кекса и лесно да се извади след като се изпече. Изсипвам половината смес вътре. След това отгоре поръсвам един плътен слой от нарязаните на кубчета ябълки(2 малки ябълки). Върху тях посолявам канелата. Ако желаете, може да добавите и 2-3 парченца локум, нарязан на ситни кубчета. Вкусът на бергамонт от локума много ми допада, а и се комбинира добре с канелата и ябълките.  В купата с останалата смес разбърквам 2 лъжици какао и изсипвам върху ябълките какаовата смес. Отгоре натрошавам на едро орехите.
Суровата смес запълва кексовата форма на половина. При печене кексът бухва.
Пече се в предварително загрята фурна на 180 градуса на средно около 40 минути.


Следващата сряда е ред на нещо солено :-)
Очаквайте „Вкусни хапки с риба тон“

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...